A vállalatirányítás CRM rendszerek nélkül egyszerűen elképzelhetetlen. Nem kérdéses, hogy ez a megoldás jóval megkönnyíti a kommunikációt, azonban az elemzésben is nagy szerep jut neki. A CRM rendszereket még manapság is sokan összetévesztik az ERP rendszerekkel, pedig a két fogalom teljesen más területet takar. Míg az ERP egy összefoglaló elnevezés a vállalatirányítási rendszerekre, addig a CRM csak egy bizonyos területért felelős modul, amely nélkülözhetetlen a vállalatirányítás során. A CRM valójában egy ügyfélkapcsolat kezelő modul, amely biztosítani képes a kommunikációt a különböző felek között. Itt elsősorban a cégek és partnereik, illetve megrendelőik közötti kommunikációra érdemes gondolni. Az említett rendszer kapcsán nélkülözhetetlen, hogy az adatok egy helyen legyenek, ugyanis így a későbbi elemzések folyamán pontos következtetések vonhatóak le. A bármikor előhívható adatok kiválóan felhasználhatóak bármilyen célra, de a leggyakoribb felhasználásuk a marketing területén zajlik!