Ma már nem elég csak a kulcsszavakat kutatni, mert a hangalapú keresés rohamos terjedésével új szabályok írják át az online láthatóság jövőjét. Erre azért kell figyelni, mert a digitális világ folyamatosan változik és vele együtt alakulnak a keresési szokások is. Emellett, az információáradatban kiemelkedni sem egyszerű, ezért a jól megírt PR cikk értéke is felértékelődött. Figyeljünk ezért ezekre!
Hangalapú keresés optimalizálása: beszéljünk úgy, ahogy a felhasználók kérdeznek
A hangalapú keresés (voice search) nem futurisztikus technológia, mert már most is milliók használják nap mint nap. Okostelefonon, okoshangszórón keresztül, egyre több felhasználó választja azt az utat, hogy szóban kérdez rá a keresett információkra. Az ehhez való alkalmazkodás pedig nem lehetőség, hanem versenyelőny.
Miről szól a hangalapú keresés optimalizálása?
A hangalapú keresések természetes nyelvezetet használnak, eltérnek a hagyományos, gépeléssel történő kulcsszavas keresésektől. Például, amíg gépelve az ember azt írja be: „fagylaltozó nyitva tartás Budapest”, addig szóban így hangozhat a keresés: „Meddig van nyitva a legközelebbi fagylaltozó Budapesten?”
Az optimalizálás célja: olyan tartalmat készíteni, ami beszélt nyelvi formában megfogalmazott kérdésekre is választ ad és technikailag is megfelel a keresőmotorok igényeinek.
Hogyan történik sikerrel a hangalapú keresés optimalizálása?
1. Gondolkozzunk kérdésekben!
Használjunk olyan kulcskifejezéseket, amik kérdés formájában jelennek meg: „hogyan”, „mikor”, „mitől”, „hol lehet”, stb.!
2. Használjunk természetes beszélt nyelvet!
Az emberek nem gépként kérdeznek. A tartalmak legyenek közérthetőek, gördülékenyek, mintha élő beszélgetésben hangzanának el!
3. Helyi keresésekre való optimalizálás
A hangalapú keresések többsége mobilon történik, helyhez kötötten. Használjunk lokális kulcsszavakat: városnevek, kerületek, „a közelemben” típusú kifejezések!
4. Optimalizált GYIK szekciók (FAQ)
A GYIK kiváló lehetőség hangalapú keresés optimalizálása céljából. Írjunk kérdés-válasz formátumban, amit a Google kiemelhet featured snippetként!
5. Technikai SEO: gyors, mobilbarát, strukturált
A Google csak akkor fogja használni a tartalmat hangos válaszként, ha gyorsan betöltődik, mobilon jól működik és strukturált adatokat is tartalmaz (pl. schema markup).
Milyen a jó PR cikk? Tartalom, ami nemcsak elad, hanem bizalmat is épít
A PR cikk nem egyszerű hirdetés, mert annál sokkal több. Egy jól megírt PR cikk értéket közvetít, kapcsolatot épít az olvasóval és közben elegánsan, nem tolakodó módon ismerteti a vállalkozás üzenetét.
Milyen a jó PR cikk? A következő elvárásoknak kell megfelelnie!
1. Valódi tartalom, nem nyers reklám
A PR cikk elsődleges célja, hogy informáljon, történetet meséljen vagy szakmai értéket adjon. Az értékesítés csak másodlagos, mégis jelen van, intelligensen, meggyőzően.
2. Hitelesség és forrásérték
A jó PR cikk nem „reklámszagú”. Hiteles, megalapozott, szakmailag igényes. Az olvasó úgy érzi: „ezt érdemes volt elolvasni.”
3. Célzott, releváns megjelenés
A PR cikknek megfelelő helyen kell megjelennie. Olyan platformon, ahol a célcsoport valóban jelen van (szakmai blog, hírportál, iparági magazin).
4. Kulcsszavak tudatos használata SEO szempontból is
Milyen a jó PR cikk? Nemcsak márkát épít, hanem linképítésre is kiváló eszköz. A szövegben elhelyezett releváns kulcsszavak és hivatkozások erősítik a céloldal keresőpozícióját.
5. Érdeklődést felkeltő cím és lead
Az első pár másodperc dönt. Egy ütős cím és jól megírt bevezető határozza meg, hogy az olvasó tovább fog görgetni vagy nem.
A jövő azoké, akik figyelnek a részletekre, a szavakra, a mondatokra, a keresőkre és persze az emberekre. Tegyük ezt mi is a siker érdekében!