Manapság egyre többet beszélünk a kreativitásról és arról, hogy milyen jó lenne, hogyha egyes embereknek nagyobb kreativitásuk lenne. Nézzük meg, hogy mit is jelent valójában a kreativitás szó? A kreativitás olyan probléma megoldási módszer, olyan gondolkodásmód, amikor az elénk kerülő akadályokat nem rutinszerűen oldjuk meg, hanem valamilyen más, általunk kitalált egyedi módon.
A kreativitásunknak akkor is nagy hasznát vesszük, amikor egy adott problémára megoldására nincsenek ötleteink, nincs előre megfogalmazott szabály. Számos vita alakult ki azzal kapcsolatosan, hogy vajon a televízió milyen hatással van a gyermekekre vagy felnőttekre, valamint milyen mértékben fejleszti, vagy éppen fogja vissza a kreativitást. Bár sokan vannak azon a véleményen, hogy a televízió fejleszti a gyermekek kreativitását, ugyanis onnan sokat tudnak tanulni, bővebb a szókincsük azoknak akik a televíziót nézik, de ez nem egészen van így. Jóllehet a szókincsük valamilyen szinten tényleg fejlettebb azoknak a gyermekeknek, akik többet nézik a televíziót, viszont kutatások bizonyítják, hogy a kreativitásuk jóval visszamaradottabb, mint a nem tévéző társaiknak.
A televízióban látott és az onnan tanult praktikák, megoldások nem a kreativitást bizonyítják, hanem épp az elején említett megoldási sémákat. Egy hétköznapi probléma megoldása tehát egy tévéző gyermek számára könnyebben megoldható lehet, viszont a nem tévézőnek, egy váratlan, magasabb szintű feladat sem jelent gondot. Nézzünk hát jobban utána ennek a témának és gondolkodjunk el azon, hogy vajon a mi gyermekeink napi hány órát töltenek képernyő előtt!