A gyermekek a cselekvéssel, a tapasztalással fejlődnek, tanulnak a legtöbbet. Hogyha cselekszenek, esetleg kézimunkáznak, vagy fejlesztő játékokkal játszanak, esetleg rajzolnak, akkor a kreativitásuk is növekszik. Óvodákban és iskolákban is rengeteg kreatív dolgot készíthetnek az óvó nénik segítségével, de nagyon sok esetben az óvó nénik is kifogynak az ötletekből.
Ilyen esetekben egymást hívják segítségül, vagy internetes oldalakon keresgélnek. Szerencsére van bőven olyan tartalmas oldal, ahonnan okulni lehet. Így, tavaszhoz közeledve rengeteg téma van, ami körül kreatív dolgokat lehet készíteni a gyermekekkel, hiszen alaptémaként ott van például maga a tavasz, mint évszak, ott van a húsvéti ünnep, az anyák napja, a nőnap, a tavaszi virágok. Ez mind-mind olyan téma, ami köré építkezni lehet, ezáltal fejleszteni lehet a gyermekek kreativitását is. Ekkor elkezdődhet a terem újrarendezése, feldíszítése, a téli dekoráció leszedése. Viszont a nagy tavaszvárásban és dekoráció készítésben nem szabad megfeledkezni az olyan feladatokról és játékokról sem, amelyek meggondolkodtatják a gyermekeket, hiszen a sok kész ötlettel kiölhetjük a gyermekek kreativitását, de ha nem is öljük ki, mindenképpen visszafogjuk.
Ne féljünk tehát feladatok elé állítani a gyermekeket! Az új technikák, rajzfilmek, modern játékok megosztják a közvéleményt, illetve azt, hogy be szabad-e vinni őket az óvodába vagy nem, de az tény, hogy a kreativitást csak rombolja a média és a számítógépes játékok többsége. Legyünk hát figyelmesek és tájékozottak erre vonatkozóan is, hogy ne gyűljön össze a probléma arra az időre, mire kisiskolások lesznek!